Alforja, un cap de setmana històric

Els 30 de setembre i 1 d'octubre hauria pogut ser un cap de setmana normal, i ha estat un cap de setmana excepcional, històric.

Hem anat a Alforja, hem participat a la Festa Major i presenciat el referèndum d'autodeterminació sobre el futur de Catalunya i nos sem agermanats amb entitats d'Alforja.

Dissabte 30 de setembre

58 airenovencs sortien ben d'hora de Catalunya Nord (Bao, el Voló). Direcció Salou on una part de la gent anaven a Port Aventura i altra part a visitar Tarragona.

alforja cap

A les 5 de la tarda tots 58 nos encaminàvem cap a Alforja. El temps d'arribar, fer una fotografia i d'instal·lar-nos a l'Ateneu abans de participar als Ball de Diables.

correfoc alforja 2017

Correfoc acabat, vàrem anar a sopar i vàrem compartir una estona amb els amfitrions. L'endemà, l'1 d'octubre, un dia especial, un dia que començaria molt d'hora. La cita era a les 6 del matí al Casal de Cultura que organitzava activitats tota la nit, un espai que no tancaria de tota la nit i que se convertiria a la matinada en col·legi electoral. per mor que cada un pugui expressar-se lliurement sobre el futur de Catalunya.

És així que uns quants airenovencs varen passar la nit a la Casa de Cultura. Altres, més nombrosos s'aixecaren a quarts de sis per a ser a les 6 en punt a les portes del col·legi.

Unes quantes desenes de persones eren presents. Uns havien portat cafè, altres coses per a esmorzar, de què esperar l'obertura del col·legi a les 9 del matí.

A les 9 la cua de gent era llarga per a poder votar, l'urna i les paperetes al seu lloc. Els problemes informàtics deguts a atacs de la web endarrerien l'inici de la votació i finalment les primeres paperetes omplien l'urna.

votacio alforja 2017

Cap a les 11 arribava el segon autocar portant una quarantena d'airenovencs. Érem prop d'un centenar, l'objectiu era de portar un 3de7 i un 5de6 a Alforja en regal al poble que nos acollia.

A la pràctica no va ser possible. Les informacions que arribaven d'arreu de Catalunya feien tèmer la vinguda de la Guardia Civil i moments complicats. Des de les 9 del matí el cos policial espanyol repartia cops de porra sense cap discriminació, ni de sexe, ni d'edat. On passaven deixaven ferits, destrossaven escoles... unes històries que molts pensaven d'un altre temps, d'un altre segle... La tensió a Alforja havia pujat, la GC visitava pobles de la vora. Uns fets que nos obligaren a canviar els plànols.

Aixecàrem un parell de pilars a davant de la Casa de Cultura, s'hi firmava l'acte d'agermanament entre entitats culturals en presència de les autoritats municipals i anàrem amb els Gegants a davant la Casa de la Vila per a destapar el rètol col·locat per l'ocasió.

placa alforja 2017

Hi aixecàrem un 3de6 abans de tornar cap al col·legi electoral, lloc que ocupava tots els esperits.

3de6 alforja 2017

Un dinar i cap a Catalunya Nord, escoltant Catalunya Ràdio i les informacions cada vegada més preocupants.

Un agraïment a tota la gent d'Alforja per haver mantingut els actes previst malgrat les dificultats i les amenaces patides.

Tornarem amb més tranquil·litat, i tornarem - així ho desitgem- en un país lliure on la gent pugui expressar les seues idees amb serenitat.

Agermanament

Fa uns mesos la municipalitat de Bao volia agermanar-se. El nostre President ha estat invitat i ha participat a les reunions de preparació d'un probable agermananent.

La proposta baotenca semblava seriosa i és així que com altres entitats del vilatge, el nostre President, després d'haver-ne discutit amb responsables d'entitats d'Alforja, va proposar un agermanament amb Aljorja. Uns mesos de reunions i finalment la proposta va ser acceptada. El batlle de Bao amb altres responsables s'havien compromés a participar. És amb aquest estat d'esperit que hem preparat la nostra anada al Baix Camp.

El maig se va afegir un altre punt, el President Carles Puigdemont va anunciar el referèndum per l'1 d'octubre.

Podríem mantenir l'agermanament? Podríem participar a la Festa major? A Aforja hi havia la voluntat de rebre'ns a Aire Nou tenia la voluntat de fer el viatge.

La municipalitat baotenca explicava que volia venir amb el Comitè d'agermanament, ho vàrem creure fins el dia 15 de setembre on vàrem rebre un missatge del batlle que se feia enrere.

Des d'Aire Nou de Bao ho lamentem profundament. Alforja nos esperava, i en un dia tan especial era encara més important ser-hi presents.

Entre germans trobar-se quan tot va bé és agradable, però trobar-se quan un és amenaçat és essencial.