A Bao, castells i calçots per la FM

El diumenge 27 de gener Bao tancava la sant Vicenç amb castells i calçotada
A Bao ha esdevingut tradicional, la Festa Major s'acaba el diumenge amb la primera actuació de l'any dels Castellers del Riberal i la primera calçotada popular a Catalunya Nord.
Aire Nou de Bao participava per primera vegada a la Festa Major el 1997 descarregant el primer pilar de 4 nord-català. Han passat 22 anys i els castells han continuat sent part de la Festa Major.
Fa uns anys s'hi ha afegit la calçotada que reuneix unes 300 persones... però anem a pam...
El dissabte vespre uns quants airenovencs se reuneixen a la Vilbau per a preparar la salsa romesco. Avellanes, ametlles, nyorres, tomates, vinagre, oli d'oliva sal, pebres... amb un parell d'hores de preparació la tenim quasi enllestida.
El diumenge a les 8 del matí els airenovencs fan coure els calçots, parar taules, decorar la sala...
Enguany a les 10h45 hem col·locat el rètol de la Plaça de la Font, un rètol posat el 2004 però que havia desapregut...
Dos pilars de 4 per a recordar que en aquest lloc precís, el 1997 aixecàvem el primer pilar nord-català.
Amb Gralles i Sorollosos nos hem desplaçat fins la nova Casa de la Vila per a realitzar la primera actuació del 2019.
Abans de tastar calçots, carn torrada i coques.
Enguany l'animació de la calçotada ha estat a càrrec del grup El Niu, una animació apreciada per tots