Skip to main content

Viatge a Maria (Mallorca)

Del 12 al 17 de juliol els airenovencs hem tornat a Maria, un vilatge al centre de l'Illa de Mallorca. Hi hem estat rebuts per quarta vegada per Fent Carrerany una entitat cultural del poble.

El viatge a Mallorca és un viatge que atrau sempre. Mallorca és una illa i és també històricament part de la nostra història, cosa que fa que avui compartim una mateixa llengua.

El Magí per Fent Carrerany i el GiL per Aire Nou han estat els dos arquitectes d'aquesta estada mallorquina.

Dimecres 12 de juliol a les 18h00

La quasi totalitat dels 93 airenovencs érem a la Vilbau per a carregar maletes als autocars. A les 18:40h agafàvem la carretera cap a Barcelona on embarcàvem a les 21:30h. El temps de solucionar problemes amb la companyia de ferri i cada un trobava el seu lloc al vaixell. Aquesta primera nit no se sol dormir massa. L'exitació del viatge, el fet de passar la nit sobre el mar, la proximitat amb la gent de la colla... són factors que fan passar les hores ràpidament, tan ràpides el temps d'un cluc ull ja eren a Palma.

Fotografies

Dijous 13 de juliol

les 6:00h i entràvem al port de Palma, a les 6:30h els autocars eren al moll i a les 7:00h sortíem del port per fer via cap a Pollença.

mallorca Palma Pollenca

A les 8:00h arribàvem al parc de Pollença, la nostra primera parada a l'illa. Esmorzàvem i aprofitàvem els jocs del parc. A les 9:00h nos repartíem en dos grups,

1. aquests que se veien en cor de pujar al Puig de Maria, un puig que domina Pollença,
  2. aquests que preferien visitar la ciutat.

Pujar al Puig de Maria és una bonica passejada. 300 metres de desnivell, un dos quilòmetres i mig de caminada, una passejada que se fa a l'ombra i és d'agrair ja que la temperatura ambient aquest dia devia vorejar els 35 graus. Un cop a dalt a disfrutar del païsatge, de la vista sobre bona part de l'illa que el puig regala, la visita de la capella i dels paratges.

p4 puigdemaria

Un pilar de 4 per a respectar la tradició quan visitem un lloc excepcional, un refresc i camí avall.

mallorcaPollenca port

Fotografies Pollença i Port Pollença

De Pollença nos encaminàvem a Port Pollença a pocs quilòmetres per a dinar i aprofitar el mar. Però les hores passaven com coets i ja eren les 17:00h, calia anar cap a Maria.

mallorca mapa3

En arribar a l'escola de Maria descarregàvem els autobusos i una vegada instal·lats, sigui a cases particulars, sigui a l'escola, preparàvem el sopar nord-català compartit amb Fent carrerany. Parar taules, muntar l'allioli, preparar el foc, netejar cargols...  I érem llests per l'aperitiu amb vi muscat i fil, i el sopar amb cargols, salsitxa i rostes a la brasa.

cargols

Fotografia arribada a Maria i cargolada

Divendres 14 de juliol

mallorca mapa 4

A les 8:30h tots pujàvem als autocars per anar a Palma, per a visitar el Consell de Mallorca, una visita interessant del casc antic i de l'interior del propi Parlament mallorquí. El Joan Gelabert nos ha fet la visita del centre, una visita rica d'anecdotes. Hem passat per la Casa de la Vila que toca el Consell de Mallorca. Una Casa de la Vila que exposa gegants, dracs i altres figures del patrimoni i de les tradicions populars de la ciutat.

Hem passat pel banc del "Si no fos", per l'església Santa Eulàlia, lloc simbòlic ja que uns diuen que el Ramon Llull s'hi hauria convertit...

conselldemallorca

Hem tingut el privilegi de fer la visita del Consell de Mallorca. Un lloc excepcional per la seua bellesa, els decorats interiors, la seua història... Una antiga presó transformada en lloc de decisió per la ciutadania. El President del Consell, fill de Maria nos ha fet l'honor de la seua presència.

Al migdia nos trobàvem a davant la Seu, a davant la Catedral de Palma

seu

Fotografies visita de Palma

mallorca mapa 5

Però ja eren migdia, i se sap, és l"hora del dinar, doncs cap a Son Serra pel dinar amb amanides, xarcutaria, formatge i carn que quedava de la vigília. però a Son Serra el vent impedia el bany i és així que decidíem anar a Can Picafort per a aprofitar el mar, descobrir una nova platja.

A les 6 de la tarda, tornàvem a Maria teníem dues cites importants:

• aixecar Falcons
  • menjar trempó

La realitat és que hi hem fet una bona actuació de falcons. Introduïts pels Sorollosos i Gralles, els falcons hem entrat a plaça amb, hem obert l'actuació amb 2 vols de 4 i 3 pilars de 3 simultanis, una primera per la nostra colla. 3de6 net, serra de 7 puntes, escala de 7/8, P4 aixecat per sota i 11 pilars de 3 nets

vols4

En seguint cap a l'escola a tastar el típic plat mallorquí, el trempó, una amanida de tomates, cebes, pebrots, tonina, olives...

Fotografies falcons

Dissabte 15 de juliol

Can Matas és una fàbrica d'embotits de Maria, s'hi fa -entre altres coses- la famosa sobrassada. Els propietaris de la fàbrica nos havien invitat a esmorzar. És així que la major part de la colla havia acceptat la invitació i poc després de les 9 s'instal·lava a taula amb embotits de tota mena, de crus i de torrats amb trempó, vins i licors de l'illa.

esmorzar

Un d'aquests esmorzars que s'aprecien, un esmorzar que s'agraeix.

Esmorzar acabat nos sem iniciat al tir amb fona. El nostre mestre hi posava pedres, mentres que tenia la inteligència de nos fer provar amb pilotes de tennis. Sort, perquè el tir amb fona no és tan evident com el que sembla, ho hem pogut comprovar.

fona

Fotografies esmorzar i tir amb fona

Ja s'acostava migdia i la panxa plena nos encaminàvem a Manacor pel dinar. A Manacor hi tenen un parc amb ombra a prop del centre ciutat, un lloc ideal per a descansar, dinar i jugar. I de jugar els airenoevncs ho han fet i rebè. Jocs organitzats on s'hi barrejaven petits i grans, jocs que fan colla.

jocs

Fotografies Manacor

Eren la 15:30h quan anàvem a Porto Cristo, el port aprop de Manacor per a refrescar-nos al mar, però també per a aixecar castells amb els Al·lots de Llevant.

porto cristo

A l'actuació tot ha sortit rodó. Érem 93, però nos feia falta força castellers de pinya llavors hem pensat la millor actuació possible amb els nostres recursos. És així que gràcies a lla col·laboració a la pinya de la colla dels Al·lots hem pogut portar a plaça un pilar de 4, 3de7, 3de6 amb agulla, Torre de 6 i pilar de 5 a ritme de les gralles del Riberal.

3de7

Segon 3de7 del Riberal a les Illes

Una actuació que s'ha acabat amb balls i un sopar de germanor amb els Al·lots i cap a Maria per la darrera nit.

Fotografies Porto Cristo

Diumenge 17 de juliol

El matí abans de les 8 l'escola semblava un formiguer. Cada un endreçava lo seu, i endreçava l'escola on érem acollits abans de carregar els autocars i deixar enrere Maria, Fent Carrerany i amics. A les 12h embarcàvem al ferri, deixant darrere nostre l'illa i mil records.

viatge return

I ara esperem que Fent Carrerany, els Al·lots de Llevant i altres illencs facin ells també via cap a Catalunya Nord.

Felicitem tots els que han participat al viatge, tots els petits problemes que s'han pogut trobar pel camí han tingut solucions. Agraïm els que han pensat i organitzat aquest viatge d'estiu. No hi ha dubtes, farem més viatges, tornarem a les Illes, uns viatges que serveixen per a passar-nos-ho bé, però també que donen sentit a la nostra reivindicació de país.